dessan-blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av dessan-blogg - 29 februari 2012 22:02

Hay bloggen!

Ligger i sängen o glor på tv ska snart sova för de ä skola imorgon och då ska man upp tidigt så mna får lägga sig rätt tidigt på fredan kommer min systerodotter, saknar henne! :) <3

Men ni får sova så gott! :) 

Av dessan-blogg - 29 februari 2012 18:20

Hay!

På fredag ä de disco o då undrar jag om ni har något tips på någon låt som man

kan ha på ett disco och någon låt som man kan dansa tryckare till !?!?!

Kom igen bara kommentera med vilken bra låt, bara att de går o dansa till den :) 

Av dessan-blogg - 29 februari 2012 18:06

Hay mina vänner! :)

Just nu ligger jag i sängen och lyssnar på musik, har nyss ätit.

Va med bästisen idag o vi va uppe i byn o hade skit kul jag bara skrattade typ hela tiden xD

Ikväll blir de att snacka med hon o glo på tv :)

Ha de gutt :) 

Av dessan-blogg - 29 februari 2012 14:52

Hay bloggen!

Är med bästisen o vi gör typ inget, vi har nyss dansat o jaa..

Ska snart ut, tror jag ??

Ha de gutt, bloggar mer sen 

Av dessan-blogg - 28 februari 2012 21:48

Hey vänner! :)

Vad kul att ni kommenterar, fårtsätt så :)

Kommentarer gör mig glad :D
Just nu kollar jag på tv och ikväll har de blivit att, duscha, smsa, data och tv

Imorgon blir nog att va med någon för vi slutar tidigt i skolan då men jag vet inte riktigt om jag pallar för när vi slutar tidigt brukar jag va jätte trött men när vi slutar sent brukar jag inte va så trött, rätt konstigt o:

Men ni får ha en jätte bra kväll och sova gott :)


Av dessan-blogg - 28 februari 2012 18:17



Mums! (: 

Av dessan-blogg - 28 februari 2012 18:00

Kladdkaka med jordnötter & nougattäcke.


Kladdkaka i lyxversion


Ca 12 bitar


150 g smör

150 g mörk choklad

2 ägg

2 dl strösocker

1 dl jordnötter, gärna salta

2 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker


Granering
ca 150 g nougat

ca 3/4 dl jordnötter


Ugn 175


Gör så här :

1. smölt smöret. Hacka chokladen och låt det smälta i smöret. Vispa ägg och socker pösigt.

2. Blanda jordnötter med mjölet och vaniljsockret.

Rör ner det i äggsmeten tillsammans med chockladet och smöret. Häll smeten i en smord form med löstagbar botten, ca 24 cm i diam.

3. grädda i nedre delen av ugnen, 15-20 min. Låt svalna.

4. smält nougaten, låt svalna av och ringla över kakan. Strö över jordnötterna, låt stelna, Kakan går bra att frysa men vänta med graneringen till serveringen.



 Bild 


 

Av dessan-blogg - 28 februari 2012 17:12

Hay min små vänner :D

När jag kom hem efter skolan så fikade jag o nu ligger jag o golver o lyssnar musik o sjunger! :) 

Ikväll vet jag inte vad jag ska göra de blir nog bara att chilla för är jätte trött!

De kommer recept o bild på kladdkakan efter detta inlägget :)

Ville bara säga att jag är jätte glad att ni vill följa mig på bloglovin! :) 

Ha en bra dag!! 

Presentation


Läs, följ och sprid! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni att jag ska skriva lite mer om
 Min familj
 Mitt liv
 Mina djur

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Text o bild

Massa fina bilder som jag har tagit själv och texter till kompisar eller älsklingen   


Ovido - Quiz & Flashcards